Kruche pierożki z gruszką gorgonzolą i suszonymi pomidorami

dnia

DSC_0171

Porcja na około 20-30 pierożków wycinanych TAKĄ —> szklanką 

Przepis jest lekką improwizacją bo wszystko wrzucałam na oko.

Ciasto na pierożki:

  • Około 1 szklanka mąki tortowej
  • około 1/4 szklanki masła (od biedy może być margaryna)
  • 1 całe jajo
  • duża szczypta soli

 

Składniki wrzucamy do miski i ugniatamy, tak aby udało się wyrobić ciasto. Jeżeli  będzie zbyt kruche można dodać masła. Powinno udać się rozwałkować podsypując mąką. Polecam wałkowanie na papierze do pieczenia. Mamy pewność, że nic nie będzie się kleić.

Ciasto jest w miarę elastyczne więc nie ma co przesadzać z ilością „wsadu” 🙂
Nadzienie:

  • 2 gruszki średniej wielkości
  • gorgonzola – wielkość można określić jako 1/4 gruszki
  • ser żółty – obojętnie jaki  – wielkość można określić jako 1/4 gruszki
  • suszone pomidory – około 10 kawałeczków (nie są obowiązkowe) ale przyznam, że ożywiły troszkę mdłą gruszkę
  • pieprz (jak kto lubi)Ser starłam , gruszki pokroiłam w drobne „kwadraciki” ;), pomidora suszonego również i wszystko razem wymieszałam.

Kilka pierożków zrobiłam w wersji  „dla chłopa” do każdego pierożka wrzuciłam kawałek polędwicy łososiowej. Dobra by była szynka parmeńska, albo kindziuk.

 

To chyba najważniejsze.
Jak lepić pewnie wiecie.

 

AHA… nie miałam oleju, więc zmieszałam pół na  pół oliwę z OLWIEREM, ale wydaje mi się, że można smażyć na dowolnym tłuszczu. Olej czy oliwa.  Smażymy na rozgrzanym tłuszczu tak aby z dwóch stron pierożki były zarumienione.

 

Jak macie jakieś wątpliwości – piszcie śmiało 🙂

 

3 Komentarze Dodaj własny

  1. zBLOGowani pisze:

    Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Karnawałowe party” na zBLOGowanych. Zbieramy najciekawsze przepisy na karnawałowe imprezy!

  2. Maciej pisze:

    Bardzo ciekawy pomysł na pierogi 🙂

  3. jMC pisze:

    Ciasto może i na „oko” ale za to nadzienie interesujące. Muszę przetestować przepis, dzięki za inspirację.

Dodaj komentarz