Klopsiki na parze z sosem szpinakowym z pomidorami

klopskiki

 

Co potrzebujemy

1/2 kg mięsa mielonego z łopatki
łyżka kaszki manny
1 mała cebulka
1 jajo
2 średnie marchewki
3 łyżki posiekanego koperku
3 łyżki lubczyku (dodałam mrożonego)
pieprz ziołowy
łyżeczka musztardy (dodałam sarepską)
szczypta soli

Do miski wrzucamy  wszystkie składniki, posiekaną cebulkę wcześniej należy zeszklić na odrobinie oliwy. Mieszamy wszystko aby  wszystkie składniki się połączymy. Formujemy małe kuleczki (o średnicy około 3 cm).
Wrzucamy do naczynia na parze na 30 minut i gotowe.

Sos był pełną improwizacją także  przepisu wrzucać nie będę 🙂  (na odrobinie wody poddusiłam szpinak, wrzuciłam pomidora bez skórki, dodałam łyżkę przecieru, ząbek czosnku, łyżeczkę serka fromage i gotowe 😉
Ups, a jednak podałam przepis 😉

Ryż też jest zrobiony na parze –  aby uzyskać taki kolorek dodałam pół łyżeczki szafranu 🙂  Brązowy ryż dłużej się przyrządza, także spędził w urządzeniu na parę około 40 minut.

 

 

SMACZNEGO 🙂

Skomentuj

