Tarta czekoladowa – banan&mascarpone&kakao

tarra czekoladowa1

 

Nazwałabym to ciacho bardziej jako IMPROWIZACJA 🙂 Do miski wrzucałam to co było pod ręką 🙂 Często do kruchego ciasta dodawałam  śmietany więc stwierdziłam, że jogurt grecki może spełnić taką samą rolę i się udało.
Niestety nie było mi dane zjedzenie kawałka tarty ale z tego co wiem była bardzo smaczna.  Ciacho bardzo szybkie w przygotowaniu 🙂

CIASTO

  • 1 ½ SZKLANKI MĄKI
  • 1/2 KOSTKI MARGARYNY
  • ½ SZKLANKI CUKRU PUDRU
  • ŁYŻKA JOGURTU GRECKIEGO
  • KILKA KROPELEK OLEJKU WANILIOWEGO
  • 2 CZUBATE ŁYŻKI KAKAO
  • 1 JAJKO

WSZYSTKIE SKŁADNIKI WRZUCAMY DO MISKI I UGNIATAMY TAK ABY POWSTAŁA ZWARTA KULA.
WKŁADAMY CIASTO DO LODÓWKI I ZABIERAMY SIĘ ZA KREM. TARTĘ PIECZEMY 20-25 MINUT – TERMOOBIEG – 180*.

KREM

  • 250 g  SERKA MASCARPONE
  • 200 ml ŚMIETANKI 36%
  • 2 BANANY
  • 2 ŁYŻKI KAKAO
  • 2 ŁYŻKI CUKRU PUDRU

UBIJAMY ŚMIETANKĘ STOPNIOWO DODAJĄC MASCARPONE. JAK MASA BĘDZIE GĘSTA  DODAJEMY  CUKIER PUDER.  NA UPIECZONĄ TARTĘ  (SCHŁODZONĄ) WYKŁADAMY CZĘŚĆ BIAŁEGO KREMU –  UKŁADAMY POKROJONE W PLASTERKI BANANY.  MOŻEMY DODAĆ POKRUSZONE CIASTECZKA (ZOSTAŁO MI TROSZKĘ CIASTA Z TARTY ,  WIĘC UPIEKŁAM MIKRO CIASTECZKA). DO POZOSTAŁEJ CZĘŚCI KREMU DODAJEMY KAKAO I MIKSUJEMY AŻ MASA ZMIENI KOLOR.  WYKŁADAMY MASĘ NA BANANY I DOKŁADNIE ROZPROWADZAMY. WIERZCH MOŻNA OZDOBIĆ CZEKOLADĄ .

One Comment Add yours

  1. Alankowo pisze:

    Ważne,że dobre i szybkie w wykonaniu 😉

Skomentuj

