Indyk z warzywami z rękawa

obiad z rękawa

 

Cykll zdrowego jedzenia rozpoczął pobyt w szpitalu – dopiero teraz zaczynam doceniać – jak można jeść ciekawie, smacznie i kolorowo.  Dziś już poczułam przypływ siły i stwierdziłam, że zrobię obiad, który MUSI mi posmakować.   Stwierdziłam, że  mięso i warzywa zostaną przygotowane w rękawie a ryż ugotowany zostanie z dyniąi ziołami.

 

Obiad dla dwóch osób:

Warzyw

  • 2 marchewki (średnie)
  • 1 malutka cukinia
  • 1/4 małego kalafiora

Mięsko

  • 30 dkg fileta  z indyka

Ryż

  • woreczek pełnoziarnistego ryżu
  • 10 dkg dyni

Sos

  • 10 dkg dyni
  • 1 marchew

Obiad przygotowałam w dwóch rękawach 🙂  Do pierwszego wrzuciłam mięsko – dodałam szczyptę soli, imbiru, papryki czerwonej  i zioła (tymianek, lubczyk, prowansalskie). Wrzuciłam wszystko do rękawa i zamieszałam.
Warzywa pokroiłam w „słupki” kalafior podzieliłam na mniejsze części — wrzuciłam do rękawa, dodałam  mieszankę ziół (ulubione zioła zmieszałam).  Wrzuciłam wszystko do rękawa i zamieszałam.

A ryż przesypałam do garnuszka, pokroiłam drobno cukinię i wrzuciłam  do garnka. Zalałam wodą tak aby  całość została przykryta wodą tak na 1 cm. Dusiłam około 30 minut do całkowicego odparowania wody.  Doprawiłam  tymiankiem, odrobiną soli i lubczykiem.  Sos został przygotowany z dyni. Pokrojoną w kostkę cukinię i marchew wrzuciłam do garnka, zalałam wodą (około 50 ml).  Dusiłam do momentu, aż całość będzie miękka i  zmiksowałam. Doprawiłam imbirem i szczyptą soli.

 

PS. Wszystko  nie zostało zjedzone – myślę, że spokojnie trzy osoby mogłyby się najeść.

 

SMACZNEGO!

 

Skomentuj

