Co wykluczyć?

Allergies word cloudNajważniejsze jest wykluczenie pokarmów, które mogą powodować uczulenie.   Mówi się, że produkty powinny być wyłączane z diety pojedynczo – pozwala to na stwierdzenie co może być przyczyną uczulenia.

Dla mnie magią jest to, że kto jak kto, ale ja wylądowałam w szpitalu z zapaleniem żołądka i jelit i ostrą pokrzywką (mimo podawanych leków nic się nie zmieniało).  Nie mogę się oswoić z tym, że może być jakiś składnik jedzenia, który może mnie uczulać.

Jak byłam mała miałam skazę białkową.  Tak więc mam jeden produkt, który na pewno mogę wykluczyć 🙂
Produkty wykluczone:

  • mleko
  • jaja
  • orzechy
  • owoce morza
  • surowe warzywa/owoce
  • produkty przetworzone
  • wołowina/wieprzowina

Oczywiście wykluczone są potrawy smażone!!! Jem tylko gotowane/duszone/ „z rękawa”

 

Główne składniki mojej diety

  • marchew
  • pierś z kurczaka/indyka
  • ziemniaki gotowane
  • ryż/kasza jaglana/kus kus
  • dynia
  • pieczywo z masłem +  plasterki kurczaczka
  • jabłka na ciepło

 

Nie wiem czy działam poprawnie, jednak staram się myśleć o tym co jem – i po tym szpitalu bardzo się boję wprowadzać nowe produkty.  Oczywiście teraz jestem jeszcze na lekach (sterydy, antybiotyki, antyhistaminowe)  więc nie wiem czy udałoby się zauważyć co może szkodzić… Wiem, że po leczeniu za 3 tygodnie czeka mnie wizyta u alergologa i dermatologa 🙂

Ale wierzyć mi się nie chce, że mogę mieć uczulenie na jakieś jedzonko :))

 

Jeżeli macie podobne doświadczenia i chcecie się ze mną nimi podzielić będzie  mi bardzo miło 🙂 A może macie ciekawe i sprawdzone przepisy?

One Comment Add yours

  1. Natalek pisze:

    Kochanie moje 🙂 testy alergiczne wszystko wykryją i pokażą czy masz uczulenie na produkty. Ja mam np. na zboże (te kwitnące na łące) ale już na zboże w chlebie nie. Inną sprawą może być gluten – on też może powodować niezłe wariacje 😦

Skomentuj

