Paluszki krabowe w piwnym cieście

DSC_0988Nie miałam pomysłu na wykorzystanie piwka w swoim przepisie aż tu nagle pomysł sam się pojawił i składniki same  dały znać o sobie 🙂 Nawet nie wiedziałam, że bez wyjścia na zakupy taką smaczną przystawkę można zrobić.

CO POTRZEBUJEMY?

10 paluszków krabowych

Łyżeczka pasty curry (czerwona)

Łyżeczka mleka

Łyżeczka cytryny

 JAK TO ZROBIĆ?

Ciasto piwne:

  • 1 żółtko
  • ½ szklanki mleka
  • ½ szklanki piwa Książęce burgundowe
  • ½ szklanki mąki tortowej
  • 2 łyżki bułki tartej
  • Szczypta soli, lubczyku, ziół prowansalskich
  1. Pastę curry mieszamy z mlekiem i cytryną. Obtaczamy paluszki w przygotowanej masie.
  2. Do wysokiego naczynia wrzucamy żółtko, mąkę, piwo, mleko, bułkę tartą oraz przyprawy i blendujemy.
  3. Do rondelka wlewany szklankę oleju – czekamy aż się rozgrzeje i wrzucamy obtoczone w cieście paluszki krabowe.
  4. W oleju trzymamy tak długo aż się zarumienią.
  5. Podajemy z dowolnym sosem – ja przygotowałam pesto+majonez+cytryna

DSC_0979

Większej filozofii w przygotowaniu nie ma – a było bardzo smacznie! do tego łyk piwka i można się totalnie zrelaksować 🙂

2 Comments Add yours

  1. pasta pisze:

    czemu powinno to być akurat książęce burgundowe?

    1. moimsmakiem pisze:

      Nie musi być akurat takie piwko 🙂
      Może być dowolne 🙂 – ja akurat miałam takowe 😉

Skomentuj

