Pikantna sałatka z kurczakiem w sosie konopnym

Przyszedł piątek a z nim chęć zrobienia czegoś bardzo szybkiego  i w miarę zdrowego. Padło na sałatkę i sok ze świeżych warzyw i owoców. Na starcie pojawiło się dwóch osobników z których każdy miał do wykonania zadanie.

Osobnik numer 1 – przygotowanie soku

Osobnik numer 2 – sałatkę z kurczakiem i grzankami

Czas realizacji okazał się identyczny, przy soku jest tyle pracy, że ho ho – moja sokowirówka też nie jest pierwszej młodości.

Sałatka była przesmaczna więc może skupmy się na tym jak została zrobiona a nie na przebiegu walki 😉

Sałatka

Co potrzebujemy?1 pojedynczy płat z kurczaka
1/2 pomidora
1/2 papryki
2 czubate łyżki kaparów
2 czubate łyżki prażonego słonecznika
1/2 sera camembert
Sałaty:  rucola (1/2 opakowania) + lodowa lub strzępista czy masłowa 🙂

Jak to zrobić?

Najważniejszą kwestią jest dobre przygotowanie kurczaka. Pokrojonego w kawałki wrzuciłam do miseczki, dodałam 1/2 małej łyżeczki ostrej etiopskiej papryki (może być zwykła ostra papryka, dodałam szczyptę cząbru, soli i zalałam oliwą (na oko).  Podsmażyłam kawałki przez około 10 min z dwóch stron i było gotowe 🙂

Do miski wrzuciłam wszystkie składniki zalałam wcześniej przygotowanym sosem, dodałam prażony słonecznik, kurczaka i gotowe. Oczywiście kształt pomidora czy papryki nie ma znaczenia, Najważniejszy jest kurczak no i oczywiście sos, który przełamał smak pikantnego kurczaka 😉 mniam!

Sos do sałatki:

1 łyżka miodu
1 łyżka musztardy
Olej konopny  OLEOFARM (4-6 łyżek) + dwie łyżki zwykłej oliwy
1/2 cytryny
cząber i szczypta soli

Było smacznie, choć w sosie trzeba umiejętnie dawkować oliwę. Także lepiej dać najpierw 2 łyżki i stopniowo dodawać 🙂 Zdjęcia były zrobione w takim biegu, że ho ho – to chyba przez to, że byłam bardzo głodna 😉

Polecam  Smacznie!

3 Comments Add yours

  1. potravelblog pisze:

    nigdy nie próbowałam takiego oleju, jak on smakuje ?

    1. moimsmakiem pisze:

      Jest gęsty, zielony, w smaku czuć delikatną goryczkę ale fajnie łączy się z cytryną.
      Warto posmakować bo smak jest nie do opisania 🙂

  2. Nemi pisze:

    Zaciekawiłaś mnie tym olejem, z miłą chęcią zjadałbym z nim sałatkę:)

Skomentuj

