Buritto i Burnarj

Nie wiedziałam co dziś zjem na obiad i kolację. Tak się zastanawiałam czy iść do miasta czy coś ugotować – padło na to drugie.

Oczywiście koncept na buritto narodził się w sklepie. Nie robiłam nigdy wcześniej buritto i chyba troszkę przekombinowałam, jednak wyszło bardzo bardzo smacznie. Ah ta skromność

Co potrzebujemy?

500g mięsa mielonego (kupiłam wołowe z łopatką)
2 cebule
1 papryka
1/2 puszki czerwonej cebuli
1 puszka pomidorów w puszce
1 przecier pomidorowy – mały
2 ząbki czosnku
sól, papryka ostra, pieprz

Jak to zrobić?

Na rozgrzaną oliwę na patelni wrzucamy drobno pokrojoną cebulę – solimy.  Po kilku minutach dorzucamy pokrojoną drobno paprykę. Na małym ogniu dusimy przez około 15 minut.  Następnie dodajemy mięso – cały czas mieszając, jak odparuje woda z mięsa dodajemy  prawie całą puszkę pomidorów i słoiczek przecieru. Całość doprawiam ostrą papryką i solą i dodaję dwa posiekane ząbki czosnku.  Całość powinna przejść smaczkiem w ciągu 15 minut.

Tortille zapiekamy w piekarniku przez 10 min. Oczywiście można spożywać bez zapiekania jednak ser żółty dobrze komponuje się z sosem pomidorowym

Dopełnieniem wieczoru było bardzo ale to bardzo zaskakujące wino musujące Burnarj. Zapach, smak nie do opisania. Nigdy wcześniej nie słyszałam  o takim połączeniu. Rewelacja, Buritto było delikatnie ostre z posmakiem kwaśnych pomidorów. Wino mnie  zaskoczyło smakiem i dopasowaniem do pikantnego jedzenia.

Oczywiście muszę się przyznać, że nie udało mi się zakupić kieliszków do szampana. Musiałam zrobić to w nieco wiejski sposób jednak winko wszedł tak, że ho ho

Jak o   czymś zapomniałam – jutro dopiszę: 🙂

2 Comments Add yours

  1. Nemi pisze:

    Wpraszam się na taki obiad:)

  2. Damian pisze:

    Miłe zaskoczenie w ten zdawałoby się przeciętny, środkowy dzień tygodnia – po moim powrocie do stanowiska pracy na stole leżał niepozorny talerzyk a na nim wyżej opisany specjał. Palce lizać! Oby więcej takich śród 😉

Skomentuj

