Zupa serowo-czosnkowa

Zastanawiałam się jak nazwać dzisiejszą zupę. Wygrała nazwa, która podkreśla to co dominuje w zupie 🙂

Tak tak to czosnek i zdecydowanie ser żółty.

Otrzymałam dziś przesyłeczkę z serami.

Zastanawiałam się co znacznego można na bazie sera.

 

Przepis na zupę:

Co potrzebujemy?

2 opakowania serów Mońki 2 ząbki czosnku
2 łyżki masła
1 cebula
3 łyżki ziół
2 łyżki posiekanego koperku
2 łyżki mascarpone
5 Szklanek wody
sól i pieprz

Jak to zrobić?

Do garna wrzucamy masło, następnie pokrojoną  w pazurki cebulę. Powinna poddusić się na niewielkim ogniu. Dorzucamy do niej posiekany czosnek. Jak będzie już miękka zalewamy wodą i dodajemy serek mascarpone i posiekany ser. Gotujemy na wolnym ogniu przez 10 minut (mieszając) a następnie blendujemy i doprawiamy koperkiem i ziołami.  Większej filozofii w tej zupie nie ma.  Doprawiłam do smaku 🙂

Dużo ludzi mówi, że tą zupę gotuje się na bulionie, dla mnie najważniejszy był smak sera i czosnku, którego nie trzeba wzmacniać bulionami.

Było bardzo szybko i smacznie 😉

2 Comments Add yours

  1. Nemi pisze:

    Zjadłabym taką rozgrzewającą zupę;)

Skomentuj

