Kaszuby: Checz z Kaszebe

Kaszuby  jedna z części urlopu.

Spotkałam się z Michasią, z którą znam się już kupę lat i plan był taki, że jedziemy w jakieś fajne i klimatyczne kaszubskie miejsce.

Padło na Chmielno.

Była już godzina 20:00 i udało nam się dojechać do karczmy Checz  u Kaszebe.

Oczywiście z mojej strony padła masa pytań o kaszubskie dania, itp. i kelnerka, która nas obsługiwała od razu zaproponowała SIELAWĘ (a raczej kilka rybek), które są łowione w ichnim jeziorze. Początkowo miałam obawy bo ryba jeziorna kojarzy się ze smakiem mułu. Tutaj jednak rybki były świeże i delikatnie słodkie.  Za takie danie – wielkie danie zapłaciłam oko       ło 25 zł a porcja była tak wielka, że nie zjadłam wszystkiego.

Na miejscu można kupić wędzone ryby, dodatkowo pod karczmą jest sklep z kaszubskimi pamiątkami. Niestety było już za późno i nie miałyśmy okazji aby tam zabawić. Jednak udało się nam zakupić PACKĘ – a dokładniej Michasia zakupiła i mi ją podarowała 🙂

Knajpkę z całego serca polecam i kaszubi w Chmielnie są niezwykle sympatyczni. Jak powiedziałam, że pochodzę z Jeleniej Góry jeden z gości karczmy do mnie podszedł i powiedział, że muszę z nim zażyć tabaki – nie odmówiłam, a później zagrał kilka utworów na  harmonijce.  Bardzo ale to bardzo sympatycznie!

Obsługa miła miła i jeszcze raz miła 😉

Jak będziecie na Kaszubach polecam odwiedziny tej knajpki!

2 Comments Add yours

  1. KOLORowanka pisze:

    oj po takim jedzonku to bym poszalała na upomnkach 😉
    smaczny wypad 😀

  2. alina pisze:

    Bylam tam w ubiegłym roku, jadlam pstrąga z grila, był tak pyszny,że jego smak pamietam do dzisiaj.Jezeli bedę na Kaszubach to napewno odwiedzę kaszubską checz 🙂

Skomentuj

