Ptysie z malinową pianką

ptysieWczoraj kierowałam się przepisem znalezionym na stronie mojewypieki.com

Jednak tutaj kilka rzeczy mi się nie zgadzało.  Także podaję przepis w mojej wersji 🙂

Ciasto na ptysie:

  • 1 szklanka wody (zwykła tradycyjna, a nie wielka z IKEI)
  • pół kostki margaryny
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 4 jajka

Jak to zrobić?

Do garnka wlałam wodę i wrzuciłam masło. Od czasu do czasu mieszałam do momentu aż masło się rozpuści. Jak zaczęło delikatnie wrzeć wrzuciłam mąkę i szybko mieszałam (pierwsza myśl była taka, że będą grudki). Okazało się, że dynamiczne mieszanie na małym ogniu przez dosłownie 3 minuty jest wystarczające. Ciasto odchodzi od ścianek i jest gotowe.

Należy odczekać aż ciasto ostygnie – a następnie wbijamy 4 jajka  i miksujemy.  Miałam problem w umieszczeniu ciasta w rękawie (chyba mam jakiś trafiony).. – ale udało się.

Na papier do pieczenia  wycisnęłam  ptysie (należy pamiętać o tym, że one rosną w górę i są 3 razy większe). W piekarniku o temperaturze 190* (termoobieg) spędziły około 25 minut.

https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=4f55ccd0b8&view=att&th=13de39fb5c70ebe1&attid=0.1&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_xIJJRQPnSW9dkuZeJ-_iC&sadet=1365323632125&sads=JIAOte32wpm52LZVkO6MoG7Rlu4&sadssc=1

Krem

  • 4 białka
  • pół szklanki  cukru pudru
  • 1 opakowanie galaretki malinowej

Jak to zrobić?

Najlepiej wcześniej przygotować galaretkę. W szklance gorącej wody rozpuszczamy galaretkę i w momencie jak zacznie tężeć dodajemy do wcześniej ubitego białka z cukrem pudrem (Białka oddzielone od żółtek umieszczamy w naczyniu i  wsypujemy cukier puder – całość miksujemy na najwyższych obrotach – aż będzie można odwrócić miskę do góry nogami. Galaretkę mieszamy z ubitymi białkami i na moment wsadzamy do lodówki aby delikatnie całość stężała i gotowe.

Ostudzone ptysie kroimy na pół i dodajemy piankę.

Podobno były wyśmienite – a cała blacha zniknęła w mgnieniu oka…

Możecie mi polecić jakiś rękaw do kremu?

Skomentuj

