Sałatka z łososiem i olejem konopnym

Smaczny wieczór!

Wczoraj dostałam paczkę od Oleofarm z przeróżnymi oliwami.

Dziś zaczęłam przygodę z olejem konopnym.

Wczoraj rozmyślałam co zrobić i nic mi nie przychodziło do głowy.
W ciągu dnia stwierdziłam, że najlepszym doradcą jest sam sklep 😉
Wczoraj tylko posmakowałam oleju aby wiedzieć co mogę do niego dobrać.

Dziś po pracy pojechałam w końcu zrobić nowe okulary, poprzednie miały już ponad 5 lat
i były nie wyjściowe.  Udało się okulary zamówione w czwartek będą do odbioru! 🙂

Po wyborze oprawek – a wybór nie był łatwy, poszłam na szybkie zakupy.

Wymyśliłam sałatkę z grzankami. Nie wiedziałam czy takie połączenie smaków zda egzamin więc próbowałam mieszając małe ilości składników w małej misce. Zrezygnowałam z dodania parmezanu (choć to nie jest prawdziwy parmezan tylko jakiś seropodobny parmezan). Jak wszystko co wylądowało w miseczce okazało się smaczne mogłam przygotować przepis. Najadłam się jak smok, i nie tylko mi smakowało 🙂 więc śmiało mogę polecać 😉

Co potrzebujemy?

6 łyżek oleju konopnego OLEOFARM
około pół główki sałaty logowej
3 łyżki słoneczniku
3 łyżki pestek dyni
1/4 papryki
1 pomidor
Kilka plastrów ogórka
80g łososia wędzonego
łyżka cytryny
Sałatkę kroimy w paski, dodajemy olej konopowy i łyżkę cytryny. Całość mieszamy.
Pozostałe składniki drobno kroimy i układamy na talerzu. Pestki z dyni i słonecznika prażymy przez kilka minut na patelni i wrzucamy na składniki.  Efekt jak na zdjęciu 🙂
Grzanki
1 ciabata z oliwkami
Ser pleśniowy ziołowy
Olej konopowy

Na pokrojone pieczywo lejemy po jednej łyżeczce oleju konopowego. Posypujemy delikatnie parmezanem i układamy ser pleśniowy.  Zapiekamy przez około 10 min. w temperaturze 180*.

Olej konopny ma dość specyficzny smak dlatego ważne jest aby pokosztować go przed kombinowaniem z potrawami.

Sama konsystencja i barwa doje wrażenie dobrze przygotowanego sosu.

One Comment Add yours

  1. Nemi pisze:

    Nie spotkałam się z takim olejem jeszcze, zaintrygowałaś mnie:)

Skomentuj

