Szałyki z polenty

Wczoraj już drugi raz kolega w pracy mnie pyta:- i co kupiłaś polentę? robiłaś coś z niej?
ja: nie nie nie nie,  nie miałam czasu 😦

Aż wczoraj po wyjściu z pracy weszłam do Renomy do SMAKÓW ŚWIATA i kupiłam kilogram polenty za 8 zł :)Nigdy wcześniej o niej nie słyszałam i nic nie robiłam… Miała być taka bardziej standardowa wersja, ale jakoś nic nie miałam w lodówce a wczoraj wracałam z pracy przed 19:00.

Zrogalem na twarzy maszerowałam z garścią drobniaków aby kupić w warzywniaku pieczarki i pomidory. Po dojściu do warzywniaka – stuknęłam się w czółko. AHA! to się obudziłam – warzywniak o takiej godzinie logicznie myśląc – jest zamknięty. Także moje plany stanęły na szaszłyku 😉 Ah, jeszcze bym dodała, że wczoraj cały dzień myślałam, że jest wtorek 😉

To co z tą polentą?

Co potrzebujemy?

1 szklanka polenty3 szklanki wody
lubczyk, sól
ząbek czosnku, oliwa

ogórek zielony
papryka
jogurt naturalny + sos chilli

Jak to zrobić?

Gotowanie polenty było dla mnie troszkę takie niewyobrażalne po tym jak czytałam o dolewaniu wody, skorupie na dnie garnka, ale co tam…

Do garnka wlałam 3 szklanki wody. Podczas gdy woda wrzała zaczęłam dodawać polentę – cały czas mieszałam i mieszałam tak około 20 minut (a może ciut więcej), dodałam łyżeczkę suszonego lubczyku i szczyptę soli. Nie wierzyłam w to, że zrobi się skorupka na dnie, aż tu słyszę takie pstryknięcie. AHA! mamy to, pomieszałam jeszcze chwilę i było gotowe. Całość wylałam do okrągłego naczynia. Wystawiłam za okno aby stężała (po 20 minutach była gotowa do krojenia) (a skorupkę z dna garnka zjadłam jak chipsy)

Na rozgrzaną oliwę wrzuciłam posiekany ząbek czosnku i ułożyłam kawałki polenty. Oliwa dostała czosnkowego smaku co zrobiło niesamowitą robotę.  Smażyłam około 5 minut – choć uważam, że powinnam dłużej. Ale byłam tak głodna, że nie wytrzymałam 🙂 A potem nadziewałam na patyk tak jak na zdjęciu (ogórka pokroiłam obieraczką krojąc wzdłuż)

Jeżeli znacie inne sposoby na wykorzystanie polenty poproszę;) A może inaczej powinno się ją gotować?

Skomentuj

