Krewetki curry z mlekiem kokosowym

Sobota! chwila czasu aby wymyślić coś innego – coś czego nie robiłam – padło na krewetki.  Dziś byłam w  Lidlu i właśnie one tak na mnie patrzyły – więc je wzięłam!  Z wczorajszego kucharzenia pozostało mi troszkę mleczka kokosowego, pasty curry i warzyw. Postanowiłam to atrakcyjnie wykorzystać!

Co potrzebujemy?

  • 200 g krewetek
  • 1/2 marchewki
  • 1/2 papryki
  • 1/4 selera
  • 100 ml mleczka kokosowego
  • pół szklanki mleka
  • 2 łyżeczki pasty curry
  • 1/2 cytryny
  • łyżeczka masła

Jak to zrobić?

Krewetki – to było coś skomplikowanego. Kupiłam je z głowami nogami  i wnętrznościami.  Trzeba było urwać im głowy zdjąć „skorupkę” wyrwać nogi i wyciągnąć przewód pokarmowy.  Jak już zostały oczyszczone, na patelnię wrzuciłam łyżeczkę masła i dwie łyżeczki pasty curry.  Następnie dolałam mleczko kokosowe i wymieszałam  z krewetkami. Poddusiły się w sosie przez 3 min. Dodałam pokrojone w paski warzywa.  Wlałam pozostałą ilość mleczka kokosowego i pół szklanki zwykłego mleka – wymieszałam. Całość się dusiła około 10 min! Na koniec dodałam sok z połówki cytryny.  Wrzuciłam makaron (dwie takie porcje jak znajduję się w zupkach chińskich). Makaron wypił sos – przez co smak był nie do opisania.

Polecam polecam!!!! pychota!

2 Comments Add yours

  1. alina pisze:

    Gdyby krewetki na mnie patrzyły, to pokazałabym im język 🙂

  2. Luka pisze:

    Pycha, na mnie krewetki w lidlu też patrzyły, do tego w dobrej cenie, tak powstała sałatka z krewetkami i awokado(kuchnia lidla:)

Skomentuj

