Zupa krem z pieczonej papryki z kozim serem

Wersja z pałeczkami z kozim serem:)
Wersja z pałeczkami z kozim serem:)

Ostatnio jak otrzymałam od firmy Danmis produkty do SMAKOWANIA, szukałam inspiracji. Koleżanka napisała, że poleca zupę z pieczonej papryki z kozim serem. Nie dostałam tylko odpowiedzi jak to zrobić. Oczywiście postawiłam na improwizację. Weszłam do biedry a składniki same wręcz wskakiwały do mojego koszyka.

Pałeczki, o których jest informacja na końcu niezmiernie polecam jako dodatek!

Zupa wyszła wyśmienita – powiedziałabym, że znajdzie się w mojej liście TOP TEN 🙂
Co potrzebujemy?
3 papryki
1 mała cebula
1 puszka pomidorów
3 ząbki czosnku
Opakowanie serka kozieko Danmis
oliwa, sól, pieprz, cząber do doprawienia

Jak to zrobić?

Do rozgrzanego piekarnika na 180* umieściłam przekrojone na pół prapryki, polałam je oliwą, delikatnie posoliłam i popieprzyłam.
W między czasie na oliwie podsmażyłam jedną cebulkę pokrojoną w pazurki, po dwóch minutkach dodałam posiekany czosnek i wlałam  puszkę pomidorów.
Po 30 minutach wyciągnęłam papryki, zawinęlam jeszcze na chwilę w worek aby jeszcze troszkę się poddusiły. Od razu przyznaję, że papryki powinny siedzieć w piekarniku tak z 40-50 min. Nie z każdej zeszła ładnie skórka.
Jak już udało mi się obrać pozostałe – dorzuciłam do gara i dodałam pół kostki sera koziego. Całość wymieszałam i dodałam pieprzu. Ser kozi ma już swój lekko słonawy smak i przyprawy nie są wskazane.

Połączenie sera koziego ze słodkawą papryką idealnie się spisało.

W międzyczasie wymyśliłam PAŁECZKI

Co potrzebujemy?
1/2 opakowania ciasta francuskiego
1/2 opajkowanie serka kosiego Danmis
pietruszka i bazylia

Jak to zrobić?

Do blendera wrzuciłam wszystko i zmiksowałam. Wyciągnęłam ciasto na papier do pieczenia, nakryłam drugim kawałkiem i rozwałkowałam, W międzyczasie dodałam troszkę mąki bo lekko ciasto się kleiło (za dużo sera jak na taką ilość). Nie zaburzyło to abosolutnie smaku. I fajnie się wysmażyły.
Doskonały dodatek do zupy krem 😉

Skomentuj

