Papryki z kozim serem i paluszkami krabowymi

Dzisiaj powinnam powiedzieć, że zaczynam cykl:

„ONA GOTUJE DLA MNIE”

Spotkałam się dziś z moją Natalką – DŻESI. Stwierdziłam, że nie będziemy jeść w mieście – a korzystając z takiego dobrodziejstwa, że mieszka w samym rynku – postanowiłyśmy ugotować u niej w „penthausie” jedzonko. Szlajając się po sklepach rozmyślałyśmy co by tu dziś zjeść i padło na zapiekane papryki. Stwierdziłyśmy, że zakombinujemy i padło na…

Nadzienie z paluszków krabowych i koziego sera.

Oj nie wiedziałam czy będzie to dobre połączenie smaków – jednak zawsze podejmuję takie ryzyko – aby później się  o tym przekonać

Co potrzebujemy?

  • 4 papryki
  • 1 woreczek ryżu
  • 1 cebula
  • 1 pomidor
  • 1 opakowanie paluszków krabowych
  • Rolada z sera koziego z papryką DANMIS
  • Przyprawy: sól, ¼ papryczki chili, 2 źdźbła szczypiorku 😉 oregano
    Oliwa z oliwek

Jak to zrobić?

Na rozgrzaną oliwę wrzucamy drobno pokrojoną cebulę, doprawiamy solą i oregano. Po kilku minutach dodajemy pomidora drobno posiekanego – bez skórki. Jak całość przejdzie smaczkiem – dodajemy pokrojone drobno paluszki krabowe i mieszamy. Po 5 minutach dodajemy chili, szczypiorek. Zostawiamy na kilka minut i gotowe.

Ugotowany ryż  mieszamy z wcześniej przygotowanym farszem.

Do papryki wkładamy plaster sera koziego następnie łyżkę farszu, ponownie ser – farsz – ser.

Papryki nakrywamy „czapeczką z papryki”

Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200* na 15 minut.

Pół godziny później

Dżesi: Nawet zjadłabym ogonek

Ja: To zjedz 🙂

Dżesi: A mogę jeszcze jedną?

Ja: A może zjemy jedną na pół?

Dżesi: No dobra. . . ale będę mogła jeszcze jedną zjeść?

Ja: Pomyślimy

Trzeba w końcu na innych testować – czy moje jedzonko jest jadalne.  Chwilę później:

Dżesi: Ej, to moja połówka! Jest większa.

Ja: EJ!

Dżesi: To co ja mam zrobić jak takie to dobre?

Ja: Jedz, że nie gadaj!

Pojadłyśmy!

A teraz wypada uzupełnić płyny 🙂

 

SMACZNEGO!

3 Comments Add yours

  1. Nemi pisze:

    Mmmm…nabrałam ochoty na taką paprykę:)

    1. moimsmakiem pisze:

      ja też 🙂 a już nie ma 😦

  2. KOLORowanka pisze:

    uwielbiam papryki faszerowane 😀
    a najbardziej z ryżem i szpinakiem 😀 mniam 😀

Skomentuj

