Rosół z kurzej nogi

rosół

Czy jest coś lepszego na choróbsko? Nie wiem.  Rosół zawsze kojarzył mi się z tym, że jest najlepszym lekarstwem na choróbska.

Nie mam dużego garnka aby ugotować rosół, zawsze jak robiłam większą zupę robiłam w WOKU.  Teraz padło na mniejszy  garnek – czyli na rosół z jednej kurzej nogi.

Nie wiem jak moja mama robi rosół –  (jest lepszy)

Co potrzebujemy?

1 kurza noga
1 duża marchew
½ korzenia pietruszki
2 małe cebulki
kawałek pora i selera
sól, pieprz  (lubczyk suszony)

Ja zrobiłam to tak:
Do garnka wrzuciłam kurzą nogę – zalałam wodą. W międzyczasie obrałam warzywa i dorzuciłam do gara. Cebulę lekko „podpiekłam” na palniku kuchenki – podobno tak się robi – gorsza więc nie będę. Następnie dorzuciłam do gara.  Dodałam odrobinę soli i pieprzu – dodałam suszonego lubczyku. I tak rosołek bulgotał na małym ogniu około 40 minut.  Zjadłam z makaronem ryżowym – niezwykle był delikatny. Nie miałam niestety maggi w płynie ;( ale przedni był.

Teraz czekamy na powrót do zdrówka.  A może są inne kulinarne przysmaki aby szybciej zostać uzdrowionym?

Skomentuj

