Pizza na cienkim cieście z pozostałości Sylwestrowych

 

Sylwester minął szybko i zostało trochę jedzenia – głównie wędlin i serów. Nie lubię marnować jedzenia a wychodzę z założenia, że wszystko można dobrze spożytkować. Wczoraj była pizza i dziś też była pizza. Zaczęłam ostatnio działać z drożdżami i jestem niesamowicie zadowolona z tego, że ciasto wyszło mi bardzo cienkie i chrupiące i pizza STAŁA czy jak to się ładnie mówi nie chyliła się ku ziemi, ze spadającymi składnikami 🙂 Kasia się zapytała „co to za pizza? jak ją nazwiesz?”  a ja na to ” toż to PYSZKA” i tak pozostało 🙂

Co potrzebujemy?
Ciasto na pizze:

2 szklanki mąki (+ mąka d podsypywania)
1/2 łyżeczki cukru
1/2 szklanki letniego mleka
1/2 szklanki letniej wody
1/2 kostki drożdży
Kilka łyżek oliwy z oliwek
szczypta soli

Dodatki:

przecier pomidorowy, pieczarki
ser żółty, ser feta, mozarella
wędliny
zioła: bazylia, oregano, cząber, lubczyk
sól

Jak przygotować ciasto na pizze?

Drożdże należy rozpuścić w ciepłej wodzie i mleku i należy dodać cukier. Do miski z mąką, oliwą i solą wlewamy przygotowany roztwór. Wyrabiamy ciasto powinno mieć lekko klejącą konsystencję.
Miskę przykrywamy ścierką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 20-40 min. (ja dałam na kaloryfer na 15 minut bo byłam bardzo głodna). Bardzo ładnie urosło w tym czasie.

Następnie blat podsypałam mąką i rozwałkowałam ciasto bardzo cienko (około 2-3 milimetry).
Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia. Połozyłam ciasto, posmarowałam przecierem, dodałam zioła, szczyptę soli, wyłożyłam pieczarki i pozostałe składniki  – w  rozsądnych ilościach 🙂

Do rozgrzanego piekarnika do 180* wsadziłam pizze na 20 min. A następnie ustawiałam pieczenie od dołu na 10 minut przy 200*

tadam… Gotowe 🙂

3 Comments Add yours

  1. Orfcia pisze:

    Fajna ta pizza, choć ja o wiele bardziej wolę na grubym cieście, czyli coś w rodzaju pizzy z Dominium. Po prostu uwielbiam smak dobrego ciasta. Spróbuję więc ten przepis, ale z podwójną porcją ciasta 🙂 Mam na nadzieję, że ładnie wyrośnie 🙂

  2. karolina pisze:

    Udała mi się pizza jupi 🙂 więcej soli muszę dodać następnym razem – cała reszta perfecto wreszcie bo nikt tylu składników nie zmarnował w swoim życiu co ja 🙂

Skomentuj

