Wytrawne muffinki z szynką

muffinkiJuż po wskoku w Nowy Rok – forma przednia – od 11:00 na nogach. Nowy Rok zaczynam z mocnymi postanowieniami, chęciami i z dużym naciskiem na działanie na blogu i kombinowanie z fotografią kulinarną 🙂 Powinno być tylko lepiej 🙂 A teraz podzielę się wczorajszym przepisem na muffiny wytrawne. Miałam nie robić takiego cudeńka jednak miałam tyle szynki i stwierdziłam, że można to ciekawie wykorzystać 🙂

Nadzienie mięsne:
1/2 cebuli
3 pieczarki
15dkg  szynki
2 ostre papryczki
koperek
2 papryczki ostre
sól/pieprz

Na oliwie podsmażyłam drobno pokrojoną cebulę oraz pieczarki, następnie dodałam pokrojoną w małą kostkę szynkę, Dusiłam przez 15 min, aż szynka się zarumieniła i cebula była miękka.

Ciasto na muffnki:
2  szklanki mąki
około ½ kostki masła
2  jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka mleka

Mleko wymieszałam z jajkami i roztopionym masłem oraz szczyptą soli. Do miski wrzuciłam mąkę z proszkiem do pieczenia – następnie dodałam lekko ostudzony wcześniej przygotowany dodatek mięsny + papryczki chilli drobno posiekane ;).
Następnie wlałam mleko z jajami i masłem i całość wymieszałam drewnianą łyżką. Piekarnik rozgrzałam do 180* i do foremek muffinkowych dawałam po 2 łyżki masy. Piekłam około 25 minut, jednak ja zawsze zalecam aby sprawdzać drewnianym patyczkiem czy ciasto w środku jest już dobre. Jeżeli patyczek będzie mokry – oznacza to, że ciacho potrzebuje jeszcze kilku minut,

Pierwszy raz takie muffinki robiłam – nie chcę nic mówić ale wyszło smacznie 😉

Skomentuj

