Pikantny kurczak z mleczkiem kokosowym

kurczakWstałam jak nigdy około 11:00 choć wcześniej się budziłam bo jakiś zabawniś dzwonił domofonem po wszystkich mieszkaniach przed 7:00, ale udało mi się zasnąć.
Pierwsza myśl po przebudzeniu oczywiście dotyczyła jedzenia i tak naszła mnie ochota na połączenie takich smaków. Szybko w podskokach pobiegłam do Piotra I Pawła i tak bez zastanawiania wybierałam składniki
– zaznaczam, że nigdy wcześniej nie robiłam takich dań i nie praktykowałam z trawą cytrynową i pastą curry – udało się udało się – jestem mega zadowolona 🙂

Co potrzebujemy?

1 podwójną pierś z kurczaka
1 papryka czerwona
1 papryka zielona
łyżeczka trawy cytrynowej
duża łyżka pasty curry żółtej
250 ml mleczka kokosowego
1 bardzo mała marchewka
sól/pieprz

Ryż jaśminowy (2 woreczki)

Na rozgrzaną oliwę wrzuciłam do woka pokrojonego w paski kurczaka (wcześniej posoliłam i popieprzyłam delikatnie). Po kilku minutach dodałam łyżkę pasty curry i łyżeczkę trawy cytrynowej.
Całość wymieszałam poddusiłam przez kilka minut i wrzuciłam pokrojoną w paski paprykę. Po 10 minutach duszenia na małym ogniu wlałam mleczko kokosowe i całość wymieszałam.
Nie miałam limonki – więc dodłam kilka łyżek soku limonkowego i pokrojoną w paski marchewkę aby dodać troszkę słodyczy:) Powinna pozostać lekko twarda I to wszystko – brak większej filozofii – składniki idealnie się połączyły i po kilku minutach danie było gotowe 🙂

2 Comments Add yours

  1. świetnie Ci poszło 🙂 danie wygląda rewelacyjnie 🙂 lubie takie smaki 😉

  2. moimsmakiem pisze:

    Bardzo szybko poszło 🙂 nie spodziewałam się, że tak smacznie to wyjdzie – fajna kompozycja smaków 🙂

Skomentuj

