Uszka z grzybami

uszka

Co potrzebujemy?

Litrowy Słoik suszonych grzybów (borowiki/prawdziwki)
½ szklanki  podsmażonych wcześniej pieczarek
3 malutkie cebule (lub jedna średnia)

Ciasto na uszka:

3 szklanki mąki
1 kieliszek roztopionego masła
letnia woda

 

Suszone grzyby należy  wymoczyć w wodzie. Następnie podgotować w osolonej wodzie  i odcedzić.
cebulę drobno posiekać i podrumienić na maśle (posolić i dodać pieprzu).  Pieczarki podsmażyć na maśle.  Następnie wszystko wrzucamy do jednej mi ski i przepuszczamy przez maszynkę „do mięsa”. Ewentualnie można doprawić farsz solą lub pieprzem – według uznania 🙂

 

Ciasto na uszka należy wyrabiać do momentu aż ciasto zostanie wyrobione 😉 A dokładniej… na stolnicę, blat  –  wsypujemy mąkę i dodajemy masło. Dolewamy stopniowo wody, cały czas wyrabiając ciasto. Wyrabiałam ciasto na blacie i wałkowałam rolką folii aluminiowej (mama gdzieś zapodziała wałek). Ciasto nie przywierało – nie dodawałam mąki do podsypania. Wyszło niezwykle aksamitne.

 

SMACZNEGO 🙂

3 Comments Add yours

  1. To ja idę teraz pyszne uszka lepić 😛

  2. moimsmakiem pisze:

    🙂 cieszę się, że mam to już za sobą 🙂

  3. Alina Bujak pisze:

    To były najlepsze uszka jakie jadłam 🙂

Skomentuj

