Pikantna Zupa Cebulowa

CebulowaTak mnie naszło ostatnio na śmiesznie tanie – proste – a jakże smaczne zupy. Tz. dopiero o smaku się przekonuję po zrobieniu. I tak właśnie się stało, że wymyśliłam zupę cebulową, a inspiracją aby dodać boczek były komentarze  na blogu Gotowanie Rąk Nie Brudzi.  Zupę zrobiłam już w piątek albo w czwartek i tak zabierałam się za wrzutkę wpisu i mi nie wyszło. SHAME!SHAME!SHAME! 🙂

 

Co Potrzebujemy?

3 duże cebule”
1 marchewka
20 dag wędzonego boczku
1/2 pietruszki i taka sama ilość selera
1 mała papryczka chili
1/4 opakowania gorgonzli
Pół szklanki śmietany (dałam 12%)
sól, pieprz do smaku, por – do dekoracji
Na rozgrzaną patelnię wrzuciłam pokrojony drobno boczek, po kilku minutach dorzuciłam cebulę pokrojoną w krążki. Całość podsmażyłam – do momentu aż cebula ładnie się zarumieniła – posoliłam, popieprzyłam 🙂 Następnie dodałam startą marchewkę, pietruszkę i seler i oczywiście posiekaną chilli. Wrzuciłam kawałek gorgonzoli (po kilki minutach się rozpłynął).  Całość doprawiłam odrobiną cząbru. Nie przesadzałam z solą ponieważ boczek sam w sobie był słony i gorgoznozola nadała specyficznego smaku jednak nie zdominowała smaku cebuli.  Marchewka nadała zupie lekkiej słodyczy.  Na koniec dolałam śmietany i ot cała filozofia 😉 Szybko, tanio i rozgrzewająco.

2 Comments Add yours

  1. Nemi pisze:

    Uwielbiam ją! Idealnie rozgrzewa:)

    1. moimsmakiem pisze:

      Dokładnie 🙂 jak masz jakiś fajny sprawdzony przepis na inną rozgrzewającą zupkę – poleć śmiało 🙂

Skomentuj

