Wot etiopski

Nie będę pisać jakie to jest smaczne danie bo tego nie da się opisać. Nie raz już ryzykowałam mówiąc, że nic lepszego nie jadłam i przy tym pozostanę. Za każdym razem kiedy robię Wot – traktuję to jako rarytas i bardzo bardzo się cieszę z każdego etapu przygotowania tej potrawy. Najlepszy jest moment jak do cebuli wrzucam paprykę etiopską a potem czosnek, aromat jest tak niesamowity, że stoję z głową nad garem i dosłownie wącham 🙂

 

Maciek wczoraj robił mi zdjęcia (efekt końcowy już niebawem). Tak się zastanawiałam co mogę zrobić do jedzenia czego jeszcze nie jadł. Pierwsza myśl jaka przeszła mi przez głowę to WOT, wiedziałam, że mam jeszcze trochę zakamuflowanej papryki, więc popędziłam na zakupy po niezbędne składniki – byłam przekonana, że takiej potrawy jeszcze nie jadł.

 

Co potrzebujemy?

2 łyżki papryki eiopskiej (nie wiem czy w Polsce można ją kupić, a to ona jest sercem potrawy)
500 g wołowiny
1,5 kg cebuli
2 łyżeczki przecieru pomidorowego
4 ząbki czosnku
2 cm świeżego imbiru
1 ziemniaczek
olej, sól

Sposób przygotowania:

Drobno pokrojoną cebulę wrzuciłam do garnka z małą ilością wody i łyżeczką soli- tak aby cebula się poddusiła – do momentu aż woda całkowicie wyparuje.
Następnie dodałam 4 łyżki oleju cały czas mieszając na dużym ogniu. Jak cebula zacznie delikatnie przywierać dodajemy 2 łyżki papryki, posiekany czosnek oraz przecier oraz imbir.  Zalewamy to 1 szklanką wody i wrzucamy drobno posiekaną wołowinę. Dusimy całość około 50 min, tak aby mięso było miękkie. 15 min przed ściągnięciem potrawy z kuchenki należy wrzucić ziemniaka pokrojonego w kostkę.

Wot najlepiej smakuje z białym serem i tak zawsze jest podawany. Dodatkowo powinien być spożywany z injerą – ja zastąpiłam ją świeżym pieczywem.
Ps. Maćkowi bardzo smakowało – potwierdził, że wcześniej nie jadł potrawy o tak aromatycznym smaku 🙂

Skomentuj

