Szarlotka z kruszonką

Dziś był śmieszny,szalony i ciekawy dzień. Ale o tym jeszcze nie będę się rozpisywać, tylko pokażę moją szarlotkę – jak była w piekarniku to miałam wrażenie, że wyjdzie zakalec – jednak się udało!

Dawno nie robiłam tego ciacha – a jest takie szybkie w przygotowaniu i jakże smaczne 🙂

Co potrzebujemy?

Ciasto:

3 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru pudru
2 łyżki śmietany (lub jogurtu naturalnego)
1 kostka margaryny
4 jajka
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
blachałyżka cukru pudru

Nadzienie:
1,5 kg jabłek
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżki cukru (czasem w ogóle nie daję jak jabłka są słodkie)

Przygotowanie:
1. W mikrofali rozpuściłam trochę margarynę aby ciasto mi się szybciej ugniatało. Następnie wrzuciłam wszystkie składniki (zostawiłam tylko 3 białka w osobnej miseczce – żółtka wrzuciłam do mąki) do miski i ugniatałam do uzyskania jednolitej „kulki”:) 3.4 ciasta zostawiłam i wyłożyłam blaszkę (cienka warstwa). Pozostałą część ciasta włożyłam do zamrażarki.

2. Białka ubiłam na sztywno z łyżką cukru pudru.

3. Obrane i starkowane jabłka wrzuciłam na patelnie – dodałam cukier i cynamon. Od czasu do czasu mieszając czekałam aż woda odparuje. Po kilku minutach wyłączyłam patelnie i odstawiłam na bok. 🙂

4. Na wyłożoną blachę ciastem położyłam jabłka. – następnie całość wsadziłam do piekarnika rozgrzanego do 180* na 30 min.

5. Po 30 minutach wyciągnęłam ciasto. Wyłożyłam na wierzch ubitą pianę z białek i siarkowałam lekko zmrożone ciasto.
Następnie wsadziłam do piekarnika na 30-40 min i ciacho gotowe.

Mam nadzieje, że o niczym nie zapomniałam, już jestem zmęczona i najedzona 🙂

8 Comments Add yours

  1. Alina Bujak pisze:

    czy to szarlotka dla smoka ? dodałaś „siarkowane jabłka” 🙂

    1. moimsmakiem pisze:

      e.e.e.? jakiego smoka :)?

      1. Alina Bujak pisze:

        bo dodałaś „siarkowane” jabłka, a nie starkowane 🙂 chyba,ze ślepa żem jest i źle czytam

    2. „Wyłożyłam na wierzch ubitą pianę z białek i siarkowałam lekko zmrożone ciasto” – to chyba tak ma być 😉

  2. A bezy też własnej roboty?

  3. moimsmakiem pisze:

    Słownik mi zmienił na siarkowane 🙂 bez nie robiłam 😦

  4. Uwielbiam szarlotkę, jest taka klasyczna i niezwykle pyszna, robiona na 100 różnych sposobów, w każdym kraju inaczej… rozpływam się na samą myśl 🙂 Ps. POZDROWIENIA Z CORAZ CIEPLEJSZEGO WROCŁAWIA 😀

  5. moimsmakiem pisze:

    O o o 🙂 ja również pozdrawiam z Wrocławia 😉

Skomentuj

