A’la dewolaje z lubczykiem

 

Na stronce zmiksowani.pl szukałam dzisiejszej inspiracji do zgotowania. I ją dostałam – miały być roladki ze szpinakiem i fetą (Roladki). Jednak w Biedrze nie było szpinaku 😦 więc poszłam w improwizację 😉 A obiad miał być szybki i prosty. Mój smak inaczej mną dziś pokierował. Było ciut dłużej ale bardzo smacznie.

Co potrzebujemy?
Dewolaje
4 rozbite płaty z kury
2 jaka
Bułka tarta

nadzienie:

1,3 kostki fety
kawałek gorgonzoli
przyprawy: lubczyk suszony, sól i ostra papryka

Rozbitego płata posoliłam, posypałam lubczykiem i papryką, na to dałam po kawałeczki fety i gorgonzoli – ilość nadzienia – według uznania. Zawinęłam w rulonik – obtoczyłam w jaju (do jaja dałam też lubczyku) a potem w bułce tartej. Wrzuciłam  na średni ogień na kilka minut – do momentu aż się zarumieniły. Następnie wsadziłam dewolaje do piekarnika aby mięsko w środku doszło 🙂

Wymyśliłam sobie, że zjem te dewolajki, nie z ziemniakami jak zawsze tylko z kaszą gryczaną z cebulką i grzybami poduszonymi na masełku.
Zrobiłam jeszcze tradycyjne pomidory z cebulką i śmietaną. I powiem szczerze, że fajnie te smaki się skomponowały
Sama się dziwiłam z jaką zachłannością jadłam dzisiejszy obiad. To chyba dlatego, że ostatnio jem w mieście, a jednak swojskie żarło to potęga 😉

Jaram się dzisiejszym obiadkiem 🙂 LUBCZYK podołał temu zadaniu 🙂

2 Comments Add yours

  1. Maggie pisze:

    Kasza jako dodatek swietnie tu pasuje. A serowy srodek musial byc pyszny!

  2. moimsmakiem pisze:

    Fajnie się skomponowało. Kasza z grzybkami i cebulką na masełku…. mmmmm 🙂 pyszka 🙂

Skomentuj

