Zupa czosnkowa

Nie wierzę w to co zrobiłam!
Chyba lepszej zupy nigdy nie udało mi się zrobić (jeszcze dyniowa mi wyszła – to fakt).

Wracam z pracy i myślę – iść w miasto czy coś ugotować? Pierwsza myśl – zaczyna się czas wstrętnego choróbska – druga myśl – CZOSNEK.

Hm… Zrobię zupę czosnkową, eeee przecież nigdy takiej nie robiłam, ale jakie składniki mam kupić?

W sklepie zazwyczaj łapię natchnienie więc znów idę na żywioł.

Wchodzę do domu, rzucam torbę, biorę Ipada do kuchni i rozmawiając z siorą rozpoczynam gotowanie zupy. Nie myśląc, nie szukając u wujka Googla rad i porad – działam.  Nie będę skromna bo zupa wyszła świetna. Rozgrzewająca – aromatyczna… boska 🙂

Co potrzebujemy?

1 główka czosnku
1 cebula (średnia)
4 małe ziemniaki
1 marchewka (mała)
3 łyżki śmietany
1/3 opakowania Gorgonzoli
1 łyżka masła
przyprawy: lubczyk suszony, sól, pieprz, koperek,
grzanki (dwie kromki kawiarki)

Na rozgrzaną patelnię wrzuciłam łyżkę masła, następnie pół główki czosnku pokrojonej w plastry i krążki cebuli – wszystko posoliłam. Całość podsmażyłam przez kilka minut i wrzuciłam starkowaną marchewkę na dużych oczkach.

Dodałam litr wody i wrzuciłam pokrojone w kostkę ziemniaki. Gotowałam całość koło 10 – 15 minut. Następnie dodałam Gorgonzolę i śmietanę.
Całość wymieszałam doprawiłam lubczykiem i pieprzem.  Dodałam pół główki czosnku pokrojonej w plastry i poddusiłam 5 minut.

Kawiarkę pokroiłam w kostkę i wrzuciłam na odrobinę rozgrzanego masła i posypałam grzanki lubczykiem – 3 minuty i gotowe chrupiące grzanki.

Muszę przyznać, że smaczniejszej zupy jeszcze nie zrobiłam. Ziemniaki były niezwykle kremowe jak również czosnek, który miał lekko słodkawy posmak.
Gorkonzola nadała takiego charakterku tej zupie – całość była rozpływająca się w ustach. Sama nie wierzę, że ta zupa wyszła aż tak smaczna.

POLECAM!!!!!

3 Comments Add yours

  1. izeczka pisze:

    wypróbuję. 🙂
    a przy okazji zjadła pani, pani Natalio patelnię. 🙂 „Na rozgrzaną wrzuciłam łyżkę masła”.

    1. moimsmakiem pisze:

      AAAAAA to już poprawiam 🙂 ALe polecam polecam!!! bardzo smaczna zupa!:)

  2. Też ostatnio robiłam zupę czosnkową, przepis podobny jak u Ciebie, ale jednak troszkę inny. Jedno jest pewne – to pyszna zupa!

Skomentuj

