Konfiturowe ciacho

Weekend jest obfity w różnego typu wypieki i słodkości. Wcześniej już umawiałam się z Natalką i miałyśmy się spotkać w mieście, a tu nagle na FB miała miejsce mała konwersacja:

Ja: Kochana to może do mnie wpadniesz? Jszcze mam ciasto które wczoraj zrobiłam 🙂
Ona: a o której o 18 moze byc?
Ja: Prześlę Ci fotę na zachęte, hehe
Ona: Nie musisz ja twe zdolności znam i nie omieszkam przyjechać na ciasto.
Ja: Poszło na maila.
Ona: Ja! postaram sie nauczyć szybciej i wpadnę szybciej!!!

Wczoraj zupełnie spontanicznie wymyśliłam, że kupię dwie foremki z aluminium (sztuka 40 gr.) a co z nimi zrobię to już nie wiem 🙂
Nagle ciach – szklanka mąki na blat, jaja, cukier puder, itp, i ugniatam ciacho…

Co potrzebujemy?
2 małe foremki aluminiowe
Szklanka mąki
Niecała połowa kostki masła
2 jaja
łyżeczka cukru pudru
mała łyżeczka proszku do pieczenia
konfitura (dowolny smak),  mogą też być prażone jabłka

1. Jak wyrobić ciasto?  Większość składników należy połączyć i ugnieść, białka tylko zostawiamy w oddzielnym naczyniu – ważne jest aby masło było w  temperaturze pokojowej.
2. Piekarnik rozgrzać do 180*
3. Foremki należy wysmarować masłem.
4. Ciasto podzielić na 3 części (jedną wsadzamy do zamrażarki) a dwie pozostałe umieszczamy w foremkach, rozgniatamy wewnątrz foremki po same końce.
5. Wsadziłam foremki na 15 minut do piekarnika i  ciasto tak bardzo urosło więc wyciągnęłam ugniotłam widelcem 🙂 i dodałam konfiturę śliwkową zrobioną przez mamę Natalki S. – pyszna sprawa.
6. Ubiłam pianę z białek i nałożyłam na konfiturę. a  odłożoną część ciasta starłam na wierzch..
7. Całość piekłam przez około 20 minut.
8. Gotowe 🙂

 

Ciacho było smaczne – jednak takiej improwizacji dawno nie robiłam 🙂

 

2 Comments Add yours

  1. Też takie zrobię w ten weekend 🙂

  2. moimsmakiem pisze:

    Polecam polecam – tak szybko i prosto się robi, że sama się nie spodziewałam 🙂 a przekonana byłam, że wyjdzie zakalec 😉

Skomentuj

