Ciasteczka czekoladowe

Dziś oficjalne zaliczenie części studiów z zarządzania projektem i spotykamy się z grupą w Starbucks’ie.  A przypomniało mi się, że padła obietnica, że coś co znajdzie się na blogu pojawi się na zaliczeniu. Nie było wyjścia – trzeba coś upichcić, potraw przecież do lokalu nie zaniosę – ale ciasteczka można przemycić. Znów improwizacja z mojej strony ponieważ nie piekłam takich ciasteczek. Zapach sam mi mówił ile jeszcze dodać mąki czy cukru :).

Co potrzebujemy?

2 szklanki mąki
220 g masła (roztopionego)
1 łyżeczka cukru waniliowego
3 czubate łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jaja
ok. szklanka cukru
1 tabliczka gorzkiej czekolady

1.Należy rozgrzać piekarnik do 180* przed rozpoczęciem wyrabiania ciasta.

2. Do miski wlałam roztopione ostudzone masło i utarłam z cukrem i jajami – zmiksowałam na lekko puszystą masę. Następnie dodawałam stopniowo mąkę, kakao, cukier waniliowy i proszek do pieczenia. Na koniec dodałam rozdrobnioną czekoladę i całość wymieszałam łyżką.

3. Na blachę (wcześniej wysmarowałam masłem i posypałam mąką – nie miałam papieru do pieczenia) ułożyłam kulki rozpłaszczyłam :). na wierzch wcisnęłam kawałki czekolady.

4. Piekłam około 15 min. Ciastka mogą wydawać się miękkie przy wyciąganiu z piekarnika, jednak potrzebują temperatury pokojowej aby dojść do siebie – będą lekko twarde a czekolada będzie się rozpływać w ustach.

Dziś mam dzień wypieków – jeszcze zrobiłam coś czego nie jestem w stanie zrobić bo sama to wymyśliłam – jutro się pojawi przepis 🙂

3 Comments Add yours

  1. moimsmakiem pisze:

    Urodziwe te ciasteczka nie są, ale myślę,że bardzo smakowite 🙂

  2. Zrobiłam i były pyszne 🙂

  3. moimsmakiem pisze:

    Bardzo smakowite 🙂 cieszę się, że zrobiłaś 🙂

Skomentuj

