Pierogi gryczane z chorizo i tradycyjne ruskie

Ja: Tato daj mamę, bo chcę zrobić pierogi i nie wiem jaki farsz zrobić.
Tato: Zrób ruskie, już Ci ją daję.
Mama: Żadnych pierogów nie będę robić! 🙂 Czego chciała?
Ja: Ty nic nie musisz robić bo to ja chcę zrobić pierogi, daj mi jakiś sprawdzony przepis na smaczny farsz.
Mama: Weź ruskie zrób.
Ja: Ja chciałam jakieś inne smakowite.
Mama: Idź do marketu kup, narobisz się tylko.

Do marketu a dokładniej do Biedronki poszłam i kupiłam niezbędne składniki. W drodze do sklepu zastanawiałam się jakie zrobić te pierogi bo mama mi nie pomogła ;).

Wymyśliłam farsz z kaszy gryczanej, pieczarek i chorizo.

Co potrzebujemy?

Ciasto
1 kg mąki

szczypta soli
duża łyżka margaryny
Letnia woda

Mąkę wysypujemy na blat (stolnicę) i dolewany roztopioną margarynę, dolewamy wodę stopniowo tak aby ugnieść ciasto aby się nie kleiło. Jak już ciasto  będzie zbite, należy podzielić je n a 3 lub 4 części.  Pierwszą z części wałkujemy na cienki placek ( podsypujemy mąką aby ciasto nie przywierało). Następnie wycinamy szklaną kółka 🙂

Farsz gryczany

1 woreczek kaszy gryczane
2 cebule
200 g pieczarek
garść suszonych grzybów
50 g chorizo
sól/pieprz

Posiekaną cebulę wrzucamy na rozgrzaną margarynę. Jak cebula się zeszkli dodajemy chorizo pokrojone w drobną kostkę. Następnie dodajemy posiekane pieczarki i suszone grzyby (wcześniej należy je wymoczyć w gorącej wodzie). Całość dusimy kilka minut tak aby woda z pieczarek odparowała. Doprawiamy solą i pieprzem i farsz gotowy

Farsz ruski

1 kg ziemniaków
2 kostki sera białego
4 cebule
sól/pieprz

Posiekaną cebulę zeszkliłam na margarynie (lepiej na sklarowanym maśle ale nie miałam). Doprawiłam solą i pieprzem. W międzyczasie ugotowałam ziemniaki. Całość udusiłam (pucharkiem do lodów – nie mam tłuczka). Doprawiłam solą i pieprzem i gotowe.

Teraz cała filozofia klejenia pierogów pozostała.  Tylko praktyka może dopasować odpowiednią technikę klejenia. Moją ciężko opisać 😉 ale zawsze można pytać.

One Comment Add yours

Skomentuj

