Wrocławskie Sushi i dobre Spiżowe piwo!

3 przystanki dnia dzisiejszego… a zaczęło się tak:

JA: To dokąd dziś idziemy?
ONA: Na sushi!
JA: A dokąd?
ONA: zobaczymy, gdzie nogi nas poniosą!

Przystanek pierwszy: VUE SUSHI

Świętego Mikołaja 7  Wrocław

Z zewnątrz ocena bardzo dobra, lokal bardzo ładnie się wizualnie prezentował! Wchodzimy.
Obsługa niezwykle miła i uśmiechnięta. Na przystawkę Pani podała nam lekko słodkie glony z sezamem – czuć było, ze są świeże i dobrze doprawione sosem.
Zamówiłyśmy mały zestaw za 30 zł i herbatę japońską – jaśminową – bardzo smaczna.

Estetyka: 10/10

Obsługa: 9/10

Smak: 10/10

Cena 8/10

Przystanek drugi: DAREA

Kuźnicza 43/45  Wrocław

Kojarzyłam tą restaurację tylko po tym, że czasem przechodziłam ul. Kuźniczą i czasem tylko zwróciłam na nią uwagę.
Brakowało nam czegoś jeszcze do zjedzenia aby ze spokojem zakończyć ten wieczór.  Weszłyśmy do środka, w lokalu unosił się wyraźny zapach – nie wiem czy to ryba, czy ot taki zapach tego lokalu. Salony z obuwiem też mają swoje zapachy!

Podeszłyśmy do stolika, który był brudny, kelnerka jak to zobaczyła podeszła i wytarła  tłuszcz PRONTO 🙂

Po takim wstępie zaczęłyśmy wertować kartę i zamówiłyśmy dość pokaźny zestaw za 50 zł.  Chyba jestem estetką i zwracam uwagę na to jak serwowane są potrawy. To co otrzymałyśmy było smaczne, jednak nie do porównania z tym co  zjadłyśmy w VUE.  Na przystawkę kelnerka podała trzy miseczki, w jednej była kapusta z ostrym paprykowym sosem – nie dało się tego zjeść – bardzo dziwne połączenie smaków, w drugiej miseczce były kiełki fasoli z sosem – bardzo dobre i w trzeciej omleciki na ciepło – bardzo dobre!!!

Estetyka: 7/10

Obsługa: 3/10 (obsługa niewidzialna)

Smak: 7/10 (stary olej)

Cena 8/10

Przystanek trzeci: SPIŻ

Rynek-Ratusz 2  Wrocław

Na podsumowanie odpowiednim działaniem jest wypicie piwka w sercu Wrocławia. Spiż – niezmienna receptura gdzie można napić się mimo wszystko, innego piwa niż  wszędzie! W drodze do lokalu dziewczyna zapytała ” Gdzie można we Wrocławiu napić się smacznego,innego piwa” Jasne, że poleciłyśmy SPIŻ i oczywiście późnij spotkałyśmy tam dziewczynę z chłopakiem. Odstąpiłam im również kromkę mojego chleba ze smalcem – byłam tak najedzona, że nie dałabym rady jej zjeść a dla turysty zawsze to mała atrakcja i gest gościnności:)

W Spiżu jak to w Spiżu wszystkie miejsca były zajęte – usiadłyśmy przy barze – koło nas siedział Japończyk/Chińczyk (nie wiem – nie wnikam) i bardzo się zdziwił jak dostał chleb ze smalcem. Zapytał mnie : I should paid for this bread? Or it is for free?  Oczywiście wyjaśniłam jak wygląda sprawa i zapytał się a co to w ogóle jest. Nie wiedziałam jak jest smalec po angielsku więc powiedziałam, że to jest „FAT FROM PORK” ale kolega z zagranicy wiedział o co chodzi i bardzo mu smakowało.

W skrócie: Piwko jak zawsze smaczne, choć niektórzy klienci byli rozczarowani, że było za dużo pianki zamiast widocznej ilości piwa dotykającej białej Lini z napisem 0,5 😉

Estetyka: 10/10

Obsługa: 8/10 (widać było, że w kuflu było jeszcze trochę wody ze zmywarki i kelnerka wlała do niej piwo, ot takie szczegóły)

Smak: 10/10

Cena 10/10 ( pajda ze smalcem jako dodatek do piwa)

6 Comments Add yours

  1. Sushi uwieńczone spiżowym piwem – połączenie ciekawe, a wieczór jeszcze lepszy! 🙂

  2. Kasia pisze:

    Nominowałam Twój blog do zabawy Libster Blog Award, zapraszam po szczegóły: http://bentoloving.blogspot.com/2012/12/liebster-blog-award.html

    1. moimsmakiem pisze:

      O proszę 🙂 jak miło 🙂 muszę poczytać o co w tym w ogóle chodzi, słyszałam o czymś takim, jednak nie wiem cóż to takiego dokładnie, zapoznam się jak najbardziej 🙂

  3. wolnakuchnia pisze:

    Spiż – za każdym razem, kiedy jestem we Wrocławiu, to punkt obowiązkowy. Mekka 🙂

  4. Grzechu pisze:

    A smalczyk to LARD po angielsku. Moi znajomi z UK zawsze się krzywią na te kanapki. Zato Niemcy mogliby nic innego nie jeść 🙂 No i zgadzam się z dobrą opinią na temat VUE.

    1. moimsmakiem pisze:

      Ze smalcem tak właśnie jest 🙂
      Niebawem trzeba skosztować Sushi i innych knajpkach 🙂

Skomentuj

